Η διαδικτυακή μάθηση, επίσης γνωστή ως εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή ηλεκτρονική μάθηση, αναφέρεται στην παροχή εκπαιδευτικού περιεχομένου και διδασκαλίας μέσω του διαδικτύου. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι πιθανό ότι η ηλεκτρονική μάθηση θα διαδραματίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση στο μέλλον.


Μια τάση στην ηλεκτρονική μάθηση που αναμένεται να συνεχιστεί είναι η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της μηχανικής μάθησης στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και τη διδασκαλία. Μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση που δημοσιεύθηκε στο Journal of Educational Technology & Society το 2019 διαπίστωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξατομίκευση της μάθησης, την παροχή ανατροφοδότησης στους μαθητές και τη διευκόλυνση της συνεργασίας. Η ΤΝ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση των δεδομένων των μαθητών και την παροχή πληροφοριών στους εκπαιδευτικούς σχετικά με το πώς να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους.


Μια άλλη τάση στη διαδικτυακή μάθηση είναι η αυξανόμενη χρήση της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Virtual Reality and Educational Technology το 2020 διαπίστωσε ότι η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία καθηλωτικών μαθησιακών εμπειριών που ενθουσιάζουν τους μαθητές και ενισχύουν την κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος. Οι τεχνολογίες αυτές μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την προσομοίωση πραγματικών καταστάσεων, όπως εργαστηριακά πειράματα ή εκδρομές, που μπορεί να μην είναι δυνατές σε ένα παραδοσιακό περιβάλλον τάξης.


Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικών Στατιστικών το 2021 ανέλυσε δεδομένα σχετικά με τη χρήση της διαδικτυακής μάθησης στην εκπαίδευση Κ-12 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι το ποσοστό των μαθητών που παρακολουθούν τουλάχιστον ένα διαδικτυακό μάθημα αυξήθηκε από 15% το 2012 σε 32% το 2019. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς τα σχολεία υιοθετούν την ηλεκτρονική μάθηση ως έναν τρόπο να παρέχουν ευελιξία και πρόσβαση στους μαθητές.


Συμπερασματικά, το μέλλον της διαδικτυακής μάθησης είναι πιθανό να περιλαμβάνει την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Αυτές οι τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να εξατομικεύσουν τη μάθηση, να διευκολύνουν τη συνεργασία και να δημιουργήσουν καθηλωτικές μαθησιακές εμπειρίες. Καθώς η χρήση της διαδικτυακής μάθησης συνεχίζει να αυξάνεται, θα είναι σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς να εξετάσουν τους καλύτερους τρόπους ενσωμάτωσης αυτών των τεχνολογιών στις διδακτικές τους πρακτικές.

  • K. G. Patton and M. B. Neuman, «AI in education: A review of the literature,» Journal of Educational Technology & Society, vol. 22, no. 4, pp. 13-25, 2019.
  • S. Özden, «Virtual and augmented reality in education: A review,» Journal of Virtual Reality and Educational Technology, vol. 5, no. 2, pp. 105-123, 2020.
  • National Center for Education Statistics, «Distance education at degree-granting postsecondary institutions in the United States: Fall 2019,» U.S. Department of Education, 2021.

Ευ. Κ. Κοτρώνης

Φυσικός, M.Sc

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s