Στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2020, η αγωνία κορυφώνεται, οι αντοχές των παιδιών και των οικογενειών τους δοκιμάζονται. Πότε η μελέτη είναι αποδοτική; Με το άγχος τι κάνουμε;

Είναι φυσιολογικό; Μπορεί να γίνει σύμμαχος ή λειτουργεί πάντα «υπονομευτικά»; Και το άμεσο περιβάλλον πώς μπορεί να υποστηρίζει χωρίς να πιέζει; Για άλλους πρόκληση και για άλλους «απειλή», οι εξετάσεις συνοδεύονται -σχεδόν πάντα- από άγχος.

«Το στοίχημα είναι το άγχος να είναι δημιουργικό, διευκολυντικό και όχι αποδιοργανωτικό», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Σοφία Ελευθερία Γωνίδα, καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). «Σε γράφημα που απεικονίζεται η σχέση άγχους- διέγερσης και επίδοσης, φαίνεται πως η καλύτερη επίδοση συνδέεται με τα μέσα επίπεδα άγχους, ενώ στις περιπτώσεις υψηλού και πολύ χαμηλού άγχους έχουμε και χαμηλές επιδόσεις», επισημαίνει η κ. Γωνίδα, η οποία, παράλληλα, ως ομιλήτρια ιστοδιάλεξης στο κανάλι της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας στο youtube, με θέμα «Άγχος και διαχείριση εξετάσεων», απάντησε σε κρίσιμα ερωτήματα για την εξεταστική περίοδο, μία απαιτητική συνθήκη, η οποία -μεταξύ άλλων- χρειάζεται και δεξιότητες διαχείρισης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s