Έχουμε αύξηση αριστούχων λόγω της μείωσης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Ετσι την Παρασκευή , όπως έχει καθιερωθεί από το υπουργείο Παιδείας , ένας στους 4 μαθητές θα πάρει από το σχολείο του, σε ειδική εκδήλωση, το βραβείο «Αριστεία Προόδου».

Το esos επικοινώνησε με τη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής  Σίσσυ Γκίκα, η οποία δήλωσε: “Οι μαθητικές βεβαιώσεις (Αριστεία, Βραβεία και Έπαινοι) καθώς και οι σχετικές προμήθειες βαίνουν αυξανόμενες, αφενός λόγω της μείωσης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη και αφετέρου λόγω του γεγονότος ότι φέτος χορηγούνται και οι ειδικοί έπαινοι που εστιάζουν στην αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και την κοινωνική προσφορά.

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Α. Παπαδαντωνάκης: Σημασία δεν έχει πόσο αξιολογείς, αλλά τι και πώς αξιολογείς

Ο Ειδικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ Ανδρέας Παπαδαντωνάκης σχολιάζοντας το γεγονός δήλωσε στο esos:

Η αύξηση του αριθμού των αριστούχων σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αλλαγή του τρόπου προαγωγής και απόλυσης στο Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και στην μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στη Γ τάξη . (μόνον σε 4 μαθήματα)

Σε κάθε περίπτωση σημασία δεν έχει πόσο αξιολογείς, αλλά τι και πώς αξιολογείς.

Ο πληθωρισμός αριστούχων δεν σημαίνει κάτι, όταν αυτό γίνεται εντός ενός πλαισίου που προάγει την μηχανιστική μάθηση, επιβραβεύει την αποστήθιση και την στείρα απομνημόνευση πληροφοριών .

Ένα τέτοιο πλαίσιο εκτός των άλλων, υποβιβάζει τον εκπαιδευτικό από παιδαγωγό – εμψυχωτή σε απλό αναμεταδότη πληροφορίας.

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν δεν είναι περισσότερες εξετάσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι «περισσότερο σχολείο» γενικής παιδείας και γνώσης με έμφαση στον μορφωτικό και ευρύτερα πολιτιστικό του ρόλο.

Τα βραβεία

Την Παρασκευή  σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις όπου θα γίνει απονομή 181.790 βραβεία Αριστείας Προόδου, 51250 Βραβελια, 15.320 Έπαινοι και 9.697 Ειδικοί Έπαινοι.

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται ο αριθμός των βραβείων και των τεσσάρων κατηγοριών  , ανλα έτος από το σχολικό έτος 2015-16 που ξεκίνησε ο θεσμός.

Η  κ. Γκίκα σχολιάζοντας την απονομή βραβείων τεσσάρωνκατηγοριών που θα γίνει την Παρασκευή σε όλα τα σχολεία της χώρας μας δήλωσε: “Ως Υπουργείο Παιδείας, όπως γνωρίζετε, αναδεικνύουμε την Αριστεία αλλά κυρίως και πρωτίστως επιβραβεύουμε την προσπάθεια και ιδιαίτερα επικροτούμε την υπερπροσπάθεια των μαθητών/-τριών για καλύτερα αποτελέσματα, για πρόοδο και ανέλιξη σε όλα τα επίπεδα της ζωής τους”.
Πρόκειται για ένα μήνυμα που αφορά όλους μας, ώστε καταβάλλοντας ανάλογες προσπάθειες, να ξεπερνάμε καθημερινά τον εαυτό μας, να γινόμαστε καλύτεροι και να βελτιώνουμε την καθημερινότητά μας και την πορεία της χώρας”.        

Ειδικότερα  :

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s