Μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά

Το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να δέχεται τις προτάσεις των ΑΕΙ, τα οποία θέλουν όλο και λιγότερους φοιτητές – Η απόφαση θα επηρεάσει άμεσα τους περίπου 100.000 μαθητές, που τώρα φοιτούν στη Γ’ Λυκείου

Στη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια προσανατολίζεται η κυβέρνηση, και μάλιστα από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021. Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει άμεσα τους μαθητές που φοιτούν αυτήν τη στιγμή στη Γ’ Λυκείου και θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις τον Ιούνιο, αφού θα βρεθούν μπροστά σε περιορισμένο αριθμό θέσεων στα τμήματα όπου θα θελήσουν να εισαχθούν.

Αυτό σημαίνει ότι οι περίπου 100.000 απόφοιτοι των λυκείων θα χρειαστεί να εντείνουν την προσπάθειά τους, καθώς ο ανταγωνισμός για την κατάκτηση μιας θέσης θα είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Η σχετική ανακοίνωση έγινε σήμερα Τρίτη στη Βουλή από τον υφυπουργό Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη, ο οποίος, επί της ουσίας, είπε ότι το υπουργείο θα λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις των πανεπιστημίων σχετικά με τον αριθμό των εισακτέων. Οπως είναι γνωστό, τα πανεπιστήμια κάθε χρόνο ζητούν όλο και λιγότερους φοιτητές, αλλά το υπουργείο πάντα ανακοινώνει μεγαλύτερο αριθμό θέσεων.

«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: «Εμείς ως νέα πολιτική ηγεσία έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα λάβουμε υπόψη τον αριθμό των εισακτέων που θα μας δώσει κάθε πανεπιστήμιο, τμήμα και σχολή. Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν. Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων».

Ο υφυπουργός από το βήμα της Βουλής εξαπέλυσε και σφοδρή επίθεση κατά του πρώην υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, τον οποίο κατηγόρησε ότι δημιούργησε τετελεσμένα παραμονές εθνικών εκλογών, εγκλωβίζοντας φοιτητές και τις οικογένειές τους.

«Ήμασταν πλήρως αντίθετοι με τον τρόπο με τον οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση και ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας άλλαξαν τον ακαδημαϊκό χάρτη της ανωτάτης εκπαίδευσης» είπε ο υφ. Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή  του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλου, σχετικά με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, και συνέχισε: «Έγινε βιαστικά ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης, χωρίς καμία εμπλοκή της Ανεξάρτητης Αρχής, της ΑΔΙΠ, δημιουργήθηκαν τετελεσμένα ακόμα και λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εκλογές. Ο σκοπός ήταν να ασκήσουν μικροπολιτική και να προσπαθήσουν να εγκλωβίσουν την Κυβέρνηση, αλλά δυστυχώς αυτό που έγινε ήταν σε πολλές περιπτώσεις να εγκλωβίσουν τους νέους και τις οικογένειές τους».

Ο Β. Διγαλάκης μίλησε επίσης για:

Μετεγγραφές: «Όσον αφορά τις μετεγγραφές, θα ήθελα να πω δυο πράγματα. Τόσο στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, όσο και σε όλα τα πανεπιστήμια, στα οποία εντάχθηκαν σχολές των πρώην ΤΕΙ, σύμφωνα με τους νόμους και την αντιμεταρρύθμιση του κ. Γαβρόγλου, δεν επιτρέπονται μετεγγραφές όσων είναι πέρα από το δεύτερο έτος. Για τους πρωτοετείς, και συγκεκριμένα στις σχολές μηχανικών, θα γνωρίζετε ότι μέσα σε όλες τις προχειρότητες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας αποφασίστηκε τα τρία τμήματα της σχολής να μην έχουν καμία αντιστοίχιση. Άρα δεν γίνεται να γίνουν μετεγγραφές σε άλλα πανεπιστημιακά τμήματα».

Πενταετή τμήματα: «Στο θέμα της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών, το οποίο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο -και σωστά το αναφέρατε- και αφορά τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, έχει έρθει στο υπουργείο το αίτημα της Συγκλήτου και τα ενδεικτικά προγράμματα σπουδών των τμημάτων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Είναι τρία τμήματα, βρίσκονται σε επεξεργασία από τις υπηρεσίες και μπορώ να προαναγγείλω ότι θα έχουν την αντίστοιχη κατάληξη με τα αντίστοιχα τμήματα των άλλων πανεπιστημίων και θα γίνουν και αυτά πενταετή. Για να μην πάρω άλλο χρόνο, θα κρατήσω τα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και της στέγασης για τη δευτερολογία μου».

Επαγγελματικά δικαιώματα: «Τα Τμήματα ΤΕ ΜηχανολόγωνΗλεκτρολόγων και Πληροφορικής διαθέτουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τα οποία υπάρχει μια σειρά προεδρικών διαταγμάτων τα οποία αναφέρονται σε αυτά.

Τώρα για τμήματα που δεν τα έχουν, αλλά επειδή αυτό είναι και ένα γενικότερο θέμα για τους αποφοίτους των πρώην ΤΕΙ, προβλέπεται στη νομοθεσία η έκδοση προεδρικών διαταγμάτων και κοινών υπουργικών αποφάσεων Υπουργών Υποδομών και ΜεταφορώνΑνάπτυξης και Παιδείας και θα προχωρήσουν αυτές οι διαδικασίες.

Στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο σε  αποτελέσματα  αξιολόγησης: Θα αναβαθμίσουμε τους θεσμούς, όπως την ΑΔΙΠ, την Ανεξάρτητη Αρχή Αξιολόγησης και Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θα προχωρήσουμε σε στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένοι σε διαδικασίες που θα λαμβάνουν υπ’ όψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί κανείς να πετύχει μακρόχρονη και βιώσιμη πολιτική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που τόσο το έχει ανάγκη».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s